مدرسه حفظ بندرکنگ

وان دورن… از دشمنی با اسلام تا در آغوش مکه و مدینه

معاون پیشین رئیس حزب افراطی و ضد اسلام جناح راست پارلمان هلند، آرناود وان دورن وارد مدینه ی منوره شد تا از عربستان سعودی دیدن کند و مناسک عمره را به جا آورد و به مسجد پیامبر، شهر ریاض و شهرهایی دیگر در عربستان برود و با شخصیت های اسلامی و علمایی که در این مکان ها زندگی می کنند ملاقات داشته باشد. وی یکی از تولید کنندگان فیلم موهن “فتنه”، در زیارت قبر پیامبر اکرم (ص) در مسجد النبی (ص) گریست.


او در اولین دیدارش با شیخ صالح مغامسی، امام و خطیب مسجد قبا و رئیس مجلس مرکز مطالعات و تحقیقات مدینه منوره ملاقات نمود.

این سفر پس از آن صورت گرفته است که وان دورن پس از یک سال تحقیق، اعلام کرد که مسلمان شده است. این خبر در بسیاری جاهای دنیا به طور گسترده منتشر شد. در پی آن، “اتحادیه ی کانادایی دعوت” که در دیداری به عربستان سعودی رفته است میزبان این شخص شد. این اتحادیه پیش تر نیز میزبان شخصیت های مشهوری شده بود که مسلمان شده بودند. بارزترین این شخصیت ها بوکسر آمریکایی، مایک تایسون، را می توان نام برد.

وان دورن هم اکنون رئیس حزب پارلمانی مستقلی در هلند و عضو مجلس شورای شهری لاهه و شخصیتی بارز و مشهور است.

او در مورد علت این انتخاب چنین توضیح داد: “من شخصی هستم که با شنیدن گفته ها و رد و بدل آن ها (بین مردم) بر چیزی حکم صادر نمی کنم. من با یکی از همکاران مسلمانم در شورای شهر لاهه ارتباط داشتم و بحث هایی طولانی با هم داشته ایم. او مرا به مسجد برد. آن ها به من بسیار لطف داشتند. پس از بحث و گفت و گوهایی طولانی، با تمام آزادی، تصمیم گرفتم مسلمان شوم. این یک تصمیم شخصی است و نمی خواهم کسی با من در این باره مناقشه کند.”

وان دورن پس از اعلام اسلامش بر روی تویتر، به سرعت، عکس العمل هایی متفاوت مشاهده کرد. برخی از او حمایت می کردند، برخی شک و شکوک خود را اعلام می نمودند، برای برخی نیز، این انتخاب قابل پذیرش نبود. او گفت: “برای بعضی ها خائن به حساب می آیم، و به نظر بعضی دیگر تصمیم درستی گرفته ام.” او در این باره چنین اظهار نظر کرد که: ”بین کسانی که مرا تایید نمودند یا تصمیم مرا نپذیرفتند یا نسبت بدان شک و شکوک داشتند؛ من می گویم که این یک انتخاب شخصی بوده است. من نمی خواستم وارد جنگ های رسانه ای شوم.” او مسایل اعتقادی و عبادی را چیزهایی شخصی به حساب می آورد که برای حفظ حریم خصوصی نباید در آن ها غرق شد.

کسانی بوده اند که همیشه به صفحه ی او می آمدند، اما اکنون احساسات مخالف و نفرت باری را برای او می فرستند. او از این احساسات ابراز تأسف کرد و گفت: ”بسیار تأسف بار است که تمام این نظرات، از نفرت و تحقیر و جهل سرچشمه گرفته باشد.” او همچنین از حامیانش تشکر کرد و گفت: ”از هر کسی که مرا با این حمایت های معنوی و واکنش های مثبت، یاری داده است، ممنونم” او همچنین از دعوتی که از او شده تا به عربستان سعودی برود، استقبال نمود و گفت: ” برای من این افتخار بزرگی است که دعوتی هم چون این را دریافت نمایم و درست نیست که این دعوت پذیرفته نشود.”

او در مسجد “السنة”، در لاهه، اسلام خود را اعلام کرد؛ مسجدی که از جنبش های سلفی به حساب می آید و یکی از دشمنان حزب آزادی و رهبر افراط گر، گرت فیلدرز آن به شمار می رود. آن ها پیش تر خواسته بودند این مسجد بسته شود. آن ها امام سابق آن “فواز جنید” را متهم به مخالفت با ارزش های هلندی کردند و خواستار اخراج او از هلند شدند.

عجیب این جاست که خبر اسلام آوردن وان دورن با شک و شکوک و واکنش های مختلفی رو به رو شده است چرا که او به عنوان ” دشمن سرسخت دین اسلام” مشهور بوده است.

منابع:  عکاظ، الجزیرة نت

صفحه قبل 1 صفحه بعد


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 203
بازدید کل : 8499
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1